Середа, 26 січня 2021, 02:20

Іван Вакарчук

Міністр освіти і науки України
Після перевірки модератором Ваше питання буде опубліковане і за нього зможуть поголосувати читачі "Української правди". На найпопулярніші і найцікавіші запитання будуть надаватися відповіді допоки триває конференція.
koman _ 19.03.2009, 17:46  Лінк
1. Про яку Болонську систему можна говорити, коли в нас навантаження викладача 800-900 годин/рік, тоді як в країнах Європи щонайбільше 200-250 (на 1 ставку); коли у державних вузах немає елементарного обладнання аудиторій окрім дошок з крейдою?
2. Як можна розвивати науку у вузах, коли держава ні копійки не віділяє на дослідження (окрім окремих привілейованих осіб) і не зважає на наукову вартість публікацій, наприклад за пунктами Філадельфійського списку?
aspirant_PhD _ 20.03.2009, 20:10  Лінк
Шановний пане міністре!
У законопроекті «Про вищу освіту» Ви пропонуєте замінити ступінь кандидата наук на PhD і збільшити термін навчання в аспірантурі з 3 до 4 років. Однак, у законопроекті поки немає перехідних положень у яких прописано що буде з аспірантами, які навчаються за «кандидатською» програмою і виходять на захист дисертації у 2010р. - після запровадження PhD.
Порадьте аспіранту, що краще: «пришвидшуватися» і захищати кандидатську у 2009р. чи зачекати і захистити докторську у 2010?
leoox _ 19.03.2009, 15:16  Лінк
Шановний пане міністре,
Якщо кількість вузів зменшити приблизно до кількості вузів станом на 1991 рік то багато проблем які ми тут обговорюємо вирішиться автоматично. Ідея давати вищу освіту всім - руйнівна і безглузда. Відсоток дітей які можуть адекватно вчитися у вузах є біологічною константою і вища школа має бути розрахованою саме на цю константу. Це витягне і інші проблеми, хоча не всі, звичайно. Запитання - до якої межі ви будете скорочувати кількість вузів?
yilisav _ 19.03.2009, 14:38  Лінк
Уважаемый Иван Александрович,
Организация экономического сотрудничества и развития (больше известная по англ абревиации OECD) раз в три года проводит оценку занания 15 летних школьников по чтению, математике и базовым наукам (биология, химия и физика). Исследования известные как PISA позволяют оценить уровень знаний в стране по сравнению с другими странами. Результаты доступны для обсуждения и анализа на сайте проекта.
http://www.pisa.oecd.org/ Планирует ли Украина участвовать?
Игорь
leoox _ 20.03.2009, 17:40  Лінк
4. Про оцінку роботи викладача. Тут найважливішим параметром має бути наукова робота, а саме кількість публікацій в рецензованих журналах. Все інше - порожні слова. Тому пропоную - в методиці обчислення рейтингу вузів зробити наголос на тому де і скільки мають публікацій викладачі цього вузу. А не на тому які місця взяли студенти цього вузу на олімпіадах. Тоді адміністрації вузів почнуть полювати за активно працюючими науковцями і створювати їм умови для роботи
leoox _ 20.03.2009, 17:25  Лінк
2. Про справедливість. Стосовно наукової роботи є два типи викладачів - одні активно займаються науковою роботою, публікуютсья в реферованих журналах, в тому числі закордонних. Інші викладачі науковою діяльністю абсолютно не займаються, публікують за гроші щось скачане в інтернеті в тезах або в таких самих невідомих журналах. При тому вони виконують однакове учбове навантаження і мають однакову заробітну плату. Як побороти цю несправедливість?
Rashyuriy _ 19.03.2009, 22:00  Лінк
Шановний Іване Олександровичу,

Чи правда, що на останній конференції представників міністерств освіти країн-учасників Болонського процесу в Грузії Україна (також Росія і Молдова) була попереджена про перспективу виключення із процесу у випадку продовження нереалізації своїх зобов'язань?
Дякую.
Kozak_Mamaj _ 19.03.2009, 18:16  Лінк
Шановний Іване Олександровичу!

Як на мене, сьогодні проблема не в студентах, а у викладачах. Це особливо стосується викладачів гуманітарних наук. Якщо більша частина професорського складу ледве публікується в Україні, і майже ніхто за кордоном (я вважаю, що польска наука не краща за нашу) то які знання вони будуть давати? Згодом їх студенти стануть професорами і ... Замкнене коло. Потрібно ввести заборону на прийняття на роботу в університети випускників цих же університетів (перші 3-5 років).
palpatine _ 19.03.2009, 17:53  Лінк
Уважаемый министр,
подскажите пож., каким образом ведущий ВНЗ Донецка ДоННУ дошел до такой жизни, что на 3-х его факультетах (экономико-правовой, экономический и учетно-финансовый) перед каждой сессией староста под роспись собирает деньги на сдачу экзаменов, причем абсолютно все знают, что 20 грн "с носа" уходит методисту как организатору процесса (напр. методист Попова М. с экономического факультета на зарплату ездила на сафари в ЮАР), а остальные 50%:50% декан и преподаватель, который ставит.
WxUkraine _ 19.03.2009, 16:57  Лінк
Собирается ли в ближайшее время мин. образования дать полную независимость ведущим украинским университетам? Как вы думаете, способны ли наши университеты быть независимыми (работать по своим учебным планам, решать финансовые и кадровые вопросы, вопросы поступления, выдавать собственные дипломы)?
leoox _ 20.03.2009, 17:33  Лінк
3. Про підручники з грифом МОН. Наявність такого підручника не може бути показником якості роботи викладача. Тим більше в фундаментальній науці такі підручники давним давно написані, єдине що потрібно то це видати їх українською мовою. Зараз всіх доцентів заставлять писати книжки з Мат. аналізу чи теоретичної механіки, а це абсолютно непотрібно в силу того що уже є чудові підручники і непотрібно плодити нові які будть гіршими. Вал неякісних книжок захлисне нас.
Rashyuriy _ 19.03.2009, 21:54  Лінк
Шановний Іване Олександровичу,

Для фахівців не є секретом, що в Україні практично нічого не робиться в плані реалізації певних завдань в рамках Болонського процесу. Наприклад, розроблювані проекти держстандартів за бакалаврськими напрямами підготовки творяться за зразками радянських часів. Таке враження, що в Україні нічого не чули про євробакалаврів, євромагістрів тощо. Інший приклад бездіяльності - національна система кваліфікацій. Ще один - запровадження ECTS (а не якогось мутанта КМСОНП).
arccan _ 20.03.2009, 16:53  Лінк
Шановний пане міністр!
Як мотивувати новоспечених професорів і доцентів(що отримали звання за останніми вимогами) до подальшої роботи?! Адже, отримавши звання, деякі науковці "відбувають номер" на кафедрі де всі свої і ніхто їх не заставить працювати далі! Можливо необхідно проводити через якийсь час атестацію ЗВАНЬ, яка б підтверджувалася - написанням метод вказівок, монографією, статями у тому напрямку, особистих чи у співавторстві, успішним керівництвом аспірантами(із захистом) та інше!дякую
m_anisimov _ 20.03.2009, 00:08  Лінк
Пане міністр, за що ваше відомство так ненавидить фізику? Чи Україні не потрібні спеціалісти-технарі?
Я в жодному разі не заперечую керівної і направляючої ролі українознавства, фізкультури і малювання, але навіщо сумнівні експерименти зі шкільною програмою природничих наук?

Як фізик, що має стосунок до школи, стверджую: програма вкрай невдала і стабільно погіршується.
Це нормально?
Щодо гуманітарних наук, то основний результат реформ - учні навіть на парканах стали писати з помилками.
arccan _ 20.03.2009, 17:07  Лінк
Пане Міністр ! В багатьох ВУЗах вимагають так звані довідки про працевлаштування зі студентів-випускників. А принести цю довідку означає - отримати диплом що не дозволяє навіть "стати на біржу праці", для подальшого працевлаштування.
Дякую.
texnar _ 20.03.2009, 09:11  Лінк
Шановний пане Вакарчук. Як батько учня 7кл. мене турбує питання середньої освіти. Від початку реформування школи постійно йде мова про зменшення навантаження на дітей. Про яке зменшення навантаження говориться коли мій син має 15 предметів на тиждень, а я у його віці мав тільки 7 ? Підручники жахливі! Ви їх читали?. Чому радян. підручник з фізики є зрозуміліший моєму синові ніж український? Те, що відбувається у системі середньої освіти є диверсією проти молодого покоління! З повагою, к.т.н.
karavan _ 19.03.2009, 23:45  Лінк
Вельмишановний Іване Олександровичу,
чи можливо з метою покращення рівня викладання у ВНЗ, підпорядкованих МОН, дозволити викладачам-сумісникам з системи НАН України працювати за сумісництвом у ВНЗ на повну ставку.
Дякую
Zzim _ 19.03.2009, 19:08  Лінк
Господин министр скажите , пожалуйста, когда закроют институты последипломного образования, например Государственный институт подготовки и переподготовки кадров промышленности?

Ведь всем известно, что это заведение никаких знаний не дает, а служить для выкачки денег, я жалею , что окончил это заведение, знаний нет, лекции практически не проводились, диплом выдали не пластиковый, а картонный. За каждую ссесию приходилось платить лично зам.директору.
Z_Seidametova _ 01.05.2009, 19:05  Лінк
В статье 14 Закона о высшем образовании упоминается о специализациях только на уровнях младшего специалиста, специалиста и магистра. У этого текста возможны следующие интерпретации:
1. Авторы текста по недосмотру опустили упоминание уровня бакалавр.
2. Специализация на уровне бакалавр Законодателем фактически запрещена из-за неупоминания такой возможности в тексте.
3. Вопрос о специализации на уровне бакалавр оставлен на усмотрение вузов.
Какая из этих интерпретаций верна с Вашей т.зрения?
dig _ 03.04.2009, 21:32  Лінк
Як Ви відноситись до ініціативи видавати всім на 18-річчя дипломи про вищу освіту і не знущатись над студентами та викладачими, примушуючи перших робити вигляд що вони вчаться, а других що вони вчать?
Сторінки:      Попередня      Наступна 
Іван Вакарчук
24
195
303