Четверг, 20 января 2021, 14:59

Іван Вакарчук

Міністр освіти і науки України
Після перевірки модератором Ваше питання буде опубліковане і за нього зможуть поголосувати читачі "Української правди". На найпопулярніші і найцікавіші запитання будуть надаватися відповіді допоки триває конференція.
Sergey_V _ 16.03.2009, 00:35  Ссылка
Хочу спросить у министра Вакарчука. Скажите, пожалуйста, почему Вы решили обсуждать именно этот вопрос. А где же перспективы развития образования в Украине, Или, Вы считаете, что перспективы ограничиваются только технологией проверки знаний.
Почему Вы решили общаться на чатах СМИ, а не на сайте минобразования и науки. Вроде бы там был форум. И я там даже зарегистрировался, вот только никак войти туда не смог. А сейчас проверил, так и ссылки на форум нет. Министерство, наукой заведует, а нет!

Что касается перспектив, то я их себе представляю довольно отчетливо, и в отношении технологии, и - организации, и - бизнеса.
Очень хочу поделиться ими. Уже письмо состряпал в свой городской совет. Может там это кому-нибудь понадобится, если правительству по-барабану.

Если кому интересно - http://kuraev.ru/index.php?option=com_smf&Itemid=63&topic=139833.0

И все таки, есть ли какие-нибудь документы от официальной власти по вопросу РАЗВИТИЯ ОБРАЗОВАНИЯ В УКРАИНЕ, ссылку дайте, пожалуйста.

По поводу оценки студентов.
Студент, как человек, который уже учится в ВУЗе определенной профессии, конечно же должен сдавать промежуточные профильные экзамены и проффаттестацию.
Но абитуриенту, человеку, который только начинает учиться профессии, вступительные экзамены сдавать ни к чему, если, конечно, учитывать перспективы развития образования на основе современных информационных технологий.
Іван Вакарчук _ 19.03.2009, 18:00
1. Для того, щоб навчатись в університеті і впродовж чотирьох (п’яти) років здобути вищу освіту, потрібно мати певний стартовий рівень знань, щоб за ці роки "встигнути" дійти до переднього краю сучасної науки. Людина нездатна осягати, якщо такого рівня знань немає.
Скажімо, учням третього класу важко пояснювати теорему Дедекінда, рівняння Шрединґера, філософію Альбера Камю, відкриття Френсіса Кріка і Джеймса Уотсона чи діалоги Платона.

2.Щодо розвитку освіти в Україні, то такі документи є. Зокрема, 17 квітня 2002 року Президент України підписав указ "Про Національну доктрину розвитку освіти". Щодо сучасного етапу – прошу ознайомитися із доповіддю на підсумковій колегії МОН (21 березня 2008 року), в якій йдеться про розвиток вищої освіти і окреслено пріоритети діяльності Міністерства освіти і науки, затверджені Кабінетом міністрів України 22 лютого 2008 року.

22 серпня 2008 року відбулася підсумкова колегія "Про підсумки розвитку загальної середньої та дошкільної освіти", а 28 серпня - "Сучасні тенденції розвитку професійно-технічної освіти". Дивіться також, будь ласка, сайт www.mon.gov.ua, рубрику "Всеукраїнські наради" з різних питань.

3. Просто почав з цього :)
Яке б я питання не почав обговорювати, Ви б мені поставили саме це запитання.
Karmeljuk _ 13.03.2009, 14:51  Ссылка
Дуже прошу пана міністра дати відповідь на питання, яке хвилює мене як батька студента Хмельницького університету управління та права.
Ситуація, яка склалась навколо цього вищого навчального закладу обурює усю громадськість Хмельниччини. Наприкінці минулого року незаконним рішенням Хмельницької обласної ради (оскільки виш комунальний) було знято ректора цього університету Віталія Олуйка, який фактично "зробив" цей університет, створив гарний колектив та збагатив новими площами в центрі міста.

Ну зрозуміло, що гарне майно в центрі міста багатьом муляє очі, що і стало причиною звільнення Олуйка, хоча голова обласної ради Гладуняк всім по телебаченню розповідав, що це не так. Але на сьогодні ситуація така. Ходять "підтверджені чутки", що основні площі університету при новому в.о.ректора Чорному, який не відповідає жодним вимогам законодавства, готуються до передачі комерційним структурам.
Тому дуже просимо Вас розібратись у цій ситуації та захистити наших дітей і вищу освіту в регіоні.

ЗУПИНІТЬ РЕЙДЕРСТВО ПРОТИ ХМЕЛЬНИЦЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ УПРАВЛІННЯ ТА ПРАВА!!!
Тому що це наші гроші, це наші діти, це наш Університет!!!
Колектив заляканий масовими звільненнями в період кризи, студентам грозять звільненнями у випадку непокори рішенню обласної ради...
ПАНЕ МІНІСТРЕ - ЗАХИСТІТЬ!!!
Дякую, і дай Вам Боже здоров'я!!!
Іван Вакарчук _ 19.03.2009, 17:53
Стосовно Хмельницького університету управління та права – цей вищий навчальний заклад комунальної форми власності є в підпорядкуванні Хмельницької обласної ради. Тому Вам треба звертатися до депутатів обласної ради, яким Ви делегували свої природні права. Якщо маєте рацію, то Ваші обранці повинні прислухатись і підтримати Вас. Працюйте з ними.
Щодо призначення ректора, то його кандидатура повинна відповідати усім вимогам закону "Про вищу освіту".
Chernih _ 12.03.2009, 20:20  Ссылка
Шановний Іване Олександровичу!

1. Як Ви прокоментуєте інформацію Харківської обласної прокуратури за 11 березня про те, що студентам вузів області (700 студентів) повернули 440 000 грн. на стипендії?
МОН заявляло,що жодних проблем з випллатами стипендій немає...Помилилися?

2.Чому в лютому-березні на стипендії вузам було перераховано на 50 млн. грн. менше ніж в січні? Інформація взята з сайту МОН. В лютому і березні стало на 100 000 стипендіатів менше?

Дякую за відповіді.
Іван Вакарчук _ 19.03.2009, 17:45
1. Ні, не помилилися. 4 березня було перераховано всім ВНЗ, підпорядкованим МОН, кошти на оплату праці та виплати стипендій в повному обсязі.
2. В січні стипендія нараховувалася за результатами літньої сесії. Плюс студентам першого і п’ятого курсу (які вступили на державні місця магістрів та спеціалістів) в першому семестрі стипендія нараховувалася всім, без винятку. А починаючи з лютого на весняний семестр стипендія нараховується за результатами зимової сесії.
_Противник _ 12.03.2009, 15:25  Ссылка
1. До каких пор количество преподавателей будет напрямую зависеть от количества выпускаемых студентов? Преподаватель, желающий объективно оценивать знания, не может этого сделать. Ни одного бездаря и неуча отчислить невозможно. А если еще студент - контрактник... Никто не захочет рубить сук, на котором сидит. Вот и приходится фактически выдавать дипламы в рассрочку.
2. Перегруженность учебных планов студентов-технарей общественными и второстепенными дисциплинами. На специальные дисциплины кредиты выделяются по остаточному принципу. Вот и учат "чему нибудь и как нибудь"
3. Внешнее тестирование не уменьшает коррупцию, а переносит ее в другие кабинеты. ВУЗы сами должны набирать абитуриентов. Контролируйте, проверяйте!
4. Уровень подготовки выпускников школ абсолютно не соответствует требованиям высшей школы. Не нужны нам бездари с дипломами!
Іван Вакарчук _ 19.03.2009, 17:44
Такої прямої і штивної залежності кількості викладачів від кількості студентів немає.
А, за вашими словами, "нездар і неуків" навчальні заклади впродовж року за академнеуспішність відраховують сотнями.
TAG__ _ 12.03.2009, 04:30  Ссылка
Планирует ли МОН проводить дополнительный этап внешнего оценивания для поступления на заочные отделение ВУЗов для тех, кто окончил школу давно?

Ведь по сути между датой регистрации на текущее оценивание и датой поступления - больше пол-года. За это время человек может принять решение про обучение - а реализовать его не сможет.

В каждом ВУЗе преподаватели для предметов часто готовят собственные методические материалы и преподают только по них.
Почему МОН мало координирует данную деятельность и не выбирает лучшие методички для использования по всем ВУЗам в качестве учебных пособий?
Ведь по сути очень много усилий преподавательского состава уходит на повторение той работы, которую уже проделали другие.

Что делает МОН для привлечения негосударственных источников средств в ВУЗы и школы?

Есть ли endowment фонды университетов куда выпускники или организации могли бы перечислять деньги?

Пощеряется ли деятельность по предоставлению предприятиям научных разработок и исследования сотрудниками ВУЗов с целью пополения бюджетов ВУЗов?

Как выполняется статья 27 закона про языки в УССР в части создания даже в пределах одной украиской школы - отдельных классов с обучением и воспитанием на языке отличном от украинского?

Сколько в Украине школ с таким классами?
Іван Вакарчук _ 19.03.2009, 17:42
Обмін підручниками і навчальними посібниками - справа міжуніверситетської співпраці. Це - активність як викладачів університетів, так і керівників вищих навчальних закладів. Чому університети не використовують свою автономію в цьому питанні?
МОН не планує додаткового етапу зовнішнього оцінювання. Кожна особа має значно більше часу, ніж півроку, для прийняття рішень щодо вступу до ВНЗ, тим більше, якщо вона закінчила школу давно.
Mikola_22 _ 11.03.2009, 23:09  Ссылка
Шановний пане міністре, хотів би все таки спитати. Чи можно вимагати від студента гарних знань, при такому завантаженні. Я сам закінчив технічний ВУЗ, але очевидно, що весь об’єм навчального плану(в який входять абсолютно різі дисципліни) просто фізично нереально осягнути. Тому то чесні студенти, часто залежать від примхи викладача, і інколи їм гарні оцінки ставлять не за знання, а за старанність.
Чи не потрібно щось робити в данному напрямі?
Іван Вакарчук _ 19.03.2009, 17:41
В минулому році МОН, відповідно до задекларованого розширення університетської автономії, делегувало університетам право самостійного затвердження навчальних планів.
Відповідно, завантаженість студентів регулюють Вчені ради факультетів і Вчена рада університету.
Unique _ 09.03.2009, 15:22  Ссылка
Вам не здається актуальною необхідність тестування нині чинних держслужбовців, не кажучи про випускників юрфаків та академії "спецуправління" персоналом при президентові ? Далеко не всі із них напишуть диктант за 10-тий клас. 90% із них зміст друкованого тексту нормативних документів усвідомити не в стані. Докажу документально.
І це не тільки профанація держави. Це повна девальвація освіти та освіченості взагалі...
Іван Вакарчук _ 19.03.2009, 17:15
Погоджуюсь. Але як цьому грандіозному проекту "приробити конституційні ноги"?
uascientist _ 07.03.2009, 01:34  Ссылка
Шановний пане Міністре! як ви ставитися до їдея запрошувати українських (і не лише) науковців які працюють закордоном, для читання курсві в українських ВНЗ? Чи є взагаля проекти програм повернення українських вчених додому? Що можете наприклад запропонувати молодому PhD з 7 ма статтями в журналах з імпактфактором від 5 до 9? чи є шанс отримати місце в українському ВНЗ?
Іван Вакарчук _ 18.03.2009, 17:57
1. Гарна ідея! Але як, на Вашу думку, їх додатково мотивувати, щоб не утискати інтересів тих вчених, які сьогодні працюють в Україні?
2. Треба просто подаватися на конкурси.
3. Щодо викладання викладачами-іноземцями: немало ВНЗ запрошують іноземних вчених для читання лекцій (наприклад, у ЛНУ імені Івана Франка ця практика існує давно).Хоча і тут є "дрібні" проблеми: потрібен дозвіл Центру зайнятості, а університет мусить довести, що в нього таких спеціалістів немає.
Человек_Киев _ 06.03.2009, 11:47  Ссылка
Шановний, Іване Олександровичу!

У мене є до Вас пропозиція - провести публічне обговорення сучасного стану системи оцінювання студентів за Вашою участю, ректорів вузів, студентів, представників громадських організацій та ЗМІ.

Бажано це зробити - перед підсумковим засіданням Колегії по вищій освіті, щоб Колегія мала можливість прийняти по цьому питання певні рішення.

Провести, напр. 20 березня. в Міністерстві освіти

Попередньо запропонувати провести такі обговорення в кожному вузі.
Іван Вакарчук _ 18.03.2009, 17:51
Ми зараз разом з Вами і робимо публічне обговорення. Це обговорення також уже відбувається у вищих навчальних закладах, така пропозиція подана в одному з речень статті "Екзаменаційна сесія як вона є".
O-Smirnov _ 06.03.2009, 10:11  Ссылка
И все-таки – как министр объяснит тот факт, что 12 докторов наук написали учебник с кучей грубейших ошибок ("Медична біологія", Пішак, Бажора), прошедший "рецензии", и как теперь по нему могут учиться студенты, и как ставить оценки? Для сравнения, чтоб было понятно - если в учебнике напишут, что теорема Пифагора – это когда сумма катетов равна гипотенузе. Что с этим делать?
Іван Вакарчук _ 18.03.2009, 17:49
Проведемо експертизу, за результатами якої вирішимо, що з таким підручником робити.
IndependentView _ 05.03.2009, 21:47  Ссылка
Пане Вакарчук. Все ж яке ваше ставлення до повного скасування студентських стипендій.?Це ж щорічно кілька мільярдів гривень можна зекономити на розвиток освіти і науки і збільшення зарплат вчителям і викладачам. Чи зявляться найближчим часом у нас політики, які зможуть прийняти це непросте але, на мою думку, необхідне рішення?
Іван Вакарчук _ 18.03.2009, 17:48
Питання про стипендії є багатовимірними, деякі з цих вимірів є компактифікованими (їх не видно на поверхні). Це потребує глибокого аналізу і широкого публічного обговорення, за участю всіх "фігурантів": і самих студентів, і їхніх батьків, і депутатів, і викладачів. Навіть якщо запустити машину референдуму з відповідями "так-ні" , то це буде лише однією з багатьох складових для прийняття рішення.

Не забуваймо також і про соціальну компоненту: сьогодні для багатьох це може перекрити шлях для вищої освіти. Але обговорювати це питання потрібно.
stasT _ 27.02.2009, 15:34  Ссылка
Хотілося б почути відповіді і на такі питання:
1. Як впливає зовнішнє тестування (ЗТ) на загальний рівень середньої освіти (у випускних класах діти крім ЗТ не мають стимулів вивчати інші предмети)?
2. Чи проводило МОН аналіз вступу пільговиків, наприклад у "елітні" ВНЗ і того, як вони там вчаться? Чи не доцільно було б збільшити квоту вступу для непільговиків, особливо там, де прохідний бал сягнув максимально можливого?
Іван Вакарчук _ 18.03.2009, 17:35
А коли не було зовнішнього тестування, які були стимули вчити предмети?
Щодо квоти – це зроблено в минулому році.
Secretaiat_VSR_pri_MONU _ 05.03.2009, 19:40  Ссылка
Вельмишановний Іване Олександровичу!
Ми підтримуємо Вашу ініціативу щодо сприяння внуртішній мобільності студентів. Та постає питання: "Коли перейдемо до конкретних дій та чим ВСР може допомогти?"
В який термін можливе узгодження навчальних планів з дисциплін в межах України?
Іван Вакарчук _ 18.03.2009, 17:20
В межах природної флюктуації всі ці шкали узгоджені.
_Сергій_ _ 05.03.2009, 12:14  Ссылка
Шановний Іване Олександровичу!

Пропоную для боротьби з псевдонаукою та одержанням високопосадовцями вчених звань пропоную:
1. Обов"язково розміщувати в мережі інтернет повні тексти дисертацій наших депутатів та інших чиновників.
2. Розміщувати в інтернет атестаційні справи всіх високопосадових проффесорів.

Це зовсім недорого! А люди мають знати - які науковці ними керують!
Іван Вакарчук _ 18.03.2009, 17:19
Перше питання до Вищої атестаційної комісії, яка не підпорядкована МОН.
Відповідь на друге питання: згідно з новим Порядком присвоєння вченого звання професора і доцента, кожен претендент повинен відповідати всім передбаченим вимогам (Постанова Кабінету Міністрів від 27 грудня 2008 року).

За кожного претендента таємно голосує Вчена рада вищого навчального закладу чи наукової установи. І кожного ґрунтовно розглядає атестаційна колегія МОН.
http://www.mon.gov.ua/main.php?query=ministry/atest
AndriyKo12 _ 05.03.2009, 11:35  Ссылка
Шановний пане міністре!
Чи знайомі Ви з ВІЛЬНИМ програмним забезпеченням, таким як, наприклад, операційна система Linix і багато програм написаних для неї? Чи планує МО сприяти більш широкому вивченню і використанню цього ПЗ в системі освіти? Адже це допомогло б зекономити значні кошти (вільне ПЗ є безкоштовним).
Хочу підкреслити, що це не той випадок, коли безкоштовний сир - у мишоловці. Поділіться своїми думками з цього приводу.
Іван Вакарчук _ 18.03.2009, 17:18
Питання щодо системи Linux обговорювалось на нарадах в Міністерстві. Є доручення заступнику міністра Стрісі Максиму Віталійовичу розробити план дій.
Человек_Киев _ 05.03.2009, 10:32  Ссылка
ДЕКІЛЬКА ЗАПИТАНЬ МІНІСТРУ
1.Скільки коштів додатково потрібно вузам на стипендії?
2.Скільки студентів (точна цифра) отримують стипендії в вузах системи МОН?
3.Яка мета перевірок вузів, яку зараз проводить МОН?
4.Чому в ТАНГ (Тернопіль) студентам за три пропуски не платять стипендію?
5.Чому в університеті імені Шевченко (Луганськ) студентам с середнім балом 4.3 не платять стипендії?
6.Чому викладачі коледжів переписують журнали оцінювання студентів?
Дякую.
Іван Вакарчук _ 18.03.2009, 17:16
Зі статті відповідь на перші два питання можна легко отримати (це вже хтось зробив – див. коментарі). Третє – різна мета і мотивація, зокрема і для того, щоб дати Вам відповідь на 4,5,6 питання.
robota2009 _ 04.03.2009, 21:39  Ссылка
Цікаве останнє повідомлення на сайті міністерства освіти - про склад державної акредитаційної комісії (ДАК). З 43 кандидатів лише 1 (один) представник роботодавців, і то лише за згодою. А чому не запросити (за згодою) представників бізнес-асоціацій? Цікаво скільки з пропонованих вельмишановних ДАКівців працювали в реальному бізнесі за останні 10 років?
Іван Вакарчук _ 18.03.2009, 17:05
Склад Державної акредитаційної комісії збалансовано: рівномірно представлені області, міста, різні науки, різні міністерства (наприклад, по одному представнику Мін’юсту, МОЗ, Міноборони, Міністерства культури і туризму, Мінагрополітики, МВС), народні депутати…
Оскільки роботодавці не підпорядковані МОН, тому потрібна їхня згода.
СловоМаргінесу _ 04.03.2009, 21:33  Ссылка
Шановний Іване Олександровичу, не можу судити про Ваші підручники, оскільки не є фахівцем у фізико-математичних науках, але зі своєї спеціальності, повірте, перегорнув не один. Вони близнюки. Ну як пояснити що думки у різних авторів співпадають? Усі мають гриф Міносвіти! Цифри однакові, як виявилося, із Леніна, Радянської енциклопедії тощо.
Писати підручники бажання є, але все упирається у фінансовий аспект. Підручники публікують традиційні корифеї, а я-вискочка!
Іван Вакарчук _ 18.03.2009, 17:03
Тепер гриф МОН отримати непросто – підручник повинен бути якісним і сучасним.
Щодо фінансового аспекту. По-перше, в контракті, який ректор укладає з МОН, як обов’язок передбачено видання підручників за рахунок спецкоштів університету. По-друге, якщо підручник добрий, його може взяти будь-яке видавництво як комерційний проект. Важливо не хто пише – вашими словами "традиційні корифеї чи вискочки" – важлива якість і потрібність підручника.

Стосовно суджень про підручники – якщо Ви і "не є фахівцем у фізико-математичних науках", Вам, мабуть, було би цікаво у відступах, у футнотах цих підручників побачити "расові" гуманітарні несподіванки.
Marusia911 _ 03.03.2009, 09:29  Ссылка
Я не так давно закінчила навчання. У нас, бувало, на екзаменах спеціально "валили", бо було розпорядження зверху скоротити кількість стипендіатів. Так от. Чому б не взятися спочатку за круглих відмінників, які тижнями не з"являються на парах, але через те, що їх батьки мають посади і вплив, складають все на п"ятірки? І таких - чи не півгрупи! Треба спочатку викорінити корупцію, це перший ворог нашої освіти. І показники будуть у нормі. Я впевнено кажу про це як колишня студентка двох вузів.
Іван Вакарчук _ 18.03.2009, 16:56
Ось ми і почали викорінювати.
СловоМаргінесу _ 04.03.2009, 10:12  Ссылка
Як на мене, то міністерство займає аналогічну адміністрації мого ВУЗу позицію. Пан міністр тут відповідав, що підвищено вимоги до здобувачів звання доцент і професор в частині написання підручників й посібників, але вимоги кількісні, а не якісні. Я не маю жодного підручника чи посібника, при тому маю близько 40 наукових публікацій і тим пишаюся бо пишуться підручники методом сканера й дублюють іще радянські 1960-70-х рр. Тому висновок-міністерство працює за радянськими принципами!
Іван Вакарчук _ 18.03.2009, 16:54
Про якість підручників – нове покоління якісних українських підручників потрібно писати. На них чекають наші студенти.
А щодо того, що підручники пишуться, за вашим твердженням, "методом сканера" – це також неправда. Погортайте хоча б мої підручники. Може, і Ви переглянете свою позицію – і спробуєте написати підручник?
Страницы:      Предыдущая      Следующая 
Іван Вакарчук
24
195
303